Solidaridad Obrera - Vocero CNT-AIT Catalunya i Balears

• Fuente predeterminada
  • Disminuir fuente
Error
  • Error al cargar los datos feed.

Xerrada : El procés revolucionari a Barcelona (1936-37), amb Agustín Guillamón

E-mail Imprimir PDF

Aquest dissabte 17 de gener a les 18:00h, el sindicat de la CNT Cornellà ha organitzat una xerrada amb el company Agustín Guillamón, per parlar-debatre sobre el procés revolucionari del 1936-1937 a Barcelona.  Posteriorment hi haurà un pica-pica.

agustin guillamon

[Tarragona] Recital de poesia d'Eduardo Moga dijous 30 d'octubre

E-mail Imprimir PDF

Recital de poesia d'Eduardo Moga el proper dijous 30 d'octubre, al bar la Cantonada (C/ Fortuny 23, Tarragona) a les 19H, convidat per CNT-AIT.

Eduardo Moga (Barcelona, 1962) és poeta, traductor i crític literari, codirector de l'editorial DVD des de 2004 fins a 2012, i autor dels llibres de poesia: Ángel mortal (1994), La luz oída (1996), El barro en la mirada (1998), El corazón, la nada (1999), Unánime fuego (1999; 2ª ed. en 2007), La montaña hendida (2002), Las horas y los labios (2003) Soliloquio para dos, en col.laboració amb José Noriega (2006), Los haikús del tren (2007), Cuerpo sin mí (2007), Seis sextinas soeces (2008), Bajo la piel, los días (2010), El desierto verde (2011; 2ª ed. en 2012), Insumisión (2013), Décimas de fiebre (2014), El corazón, la nada (Antología poética 1994-2014) i Dices (2014).

El cine libertario vuelve a Barcelona con Memoria Viva

E-mail Imprimir PDF

La Confederación Nacional del Trabajo presenta en Cataluña una película documental sobre su historia en la Sección Oficial del Festival de Cine y Derechos Humanos de Barcelona tras su pre-estreno en la SEMINCI de Valladolid.
El film dirigido por Antonio J. García de Quirós muestra los últimos testimonios de una generación clave en la historiografía del movimiento obrero.

El próximo viernes 24 de octubre el Festival de Cine y Derechos Humanos proyectará dentro de su Sección Oficial el documental Memoria Viva. La proyección será a las 16:30 horas en los Cines Girona de la capital catalana. El acto contará con la presencia del director, Antonio J. García de Quirós, y de algunos de los protagonistas del film.
Será la primera proyección en Barcelona de una película producida por CNT desde la disolución de SIE-FILMS (Sindicato de la Industria del Espectáculo). Entre el 1936 y el 1937 se produjeron más de un centenar de películas impulsadas por la productora y la distribuidora creadas por la CNT. Memoria Viva ha sido posible gracias a la producción de CNT en colaboración con la Asociación GuerrillART y Malevola Films.
El largometraje hace un repaso de la historia de la CNT desde su fundación en 1910, hasta llegar hasta nuestros días. La narración está conducida por los testimonios de los propios protagonistas, la mayoría ellos superaban los noventa años de edad, constituyendo el último testimonio directo de una generación clave en la historia.
Este recorrido muestra las luchas sociales más sobresalientes de la CNT, como la jornada laboral de las ocho horas, la revolución social que acompañó a la Guerra Civil, la represión y el exilio, la dictadura franquista, la Transición hasta la época contemporánea. Un documental que muestra una trayectoria de 100 años de lucha llegando al siglo XXI con más preguntas que respuestas: ¿Está todo perdido?¿Qué queda por hacer?

II Fira del Llibre anarquista de Mallorca [1o,11 i 12 d'Octubre]

E-mail Imprimir PDF

Després de gaudir de l’experiència de l’any passat, enguany tornam amb més il·lusió que mai!

Aquesta segona edició de la Fira del Llibre Anarquista de Mallorca, que tindrà lloc els dies 10, 11 i 12 d’octubre de 2014 al Parc de Ses Veles de Palma, té l’objectiu de crear un lloc comú per al debat al voltant de diverses temàtiques interessants per a l’anarquisme i l’anticapitalisme illenc, a partir de la presentació de diversos llibres.

Actualment, relacionat amb la situació econòmica, social, política i cultural del món que ens envolta, és evident que el pensament anarquista ha ressorgit de nou, recordant-nos a totes la idea de què “no comptam més que amb nosaltres mateixes”. Per aquest i altres motius seguim i seguirem apostant per la realització d’aquest tipus de trobades, on poder establir relacions entre diferents col·lectius i individualitats amb inquietuds comunes entorn a l’anarquisme.

Com en la primera edició, la Fira està organitzada per la Coordinadora Llibertària de Mallorca, que es troba formada per diversos col·lectius i individualitats que treballen i actuen conjuntament. A més a més, en aquesta edició s’ha comptat amb la participació de més gent afí a aquesta entitat per tal de sumar esforços i il·lusió entorn a la trobada. Quant a la part econòmica, aquesta es gestionarà a partir de diferents iniciatives com sopadors, concerts i espectacles, punts de llibre, etc. que ens ajudaran a recaptar fons per autofinançar la Fira.

En aquesta web podreu trobar informació actualitzada de les activitats confirmades que tindran lloc els dies de la fira i de com donar-hi suport.

Si voleu demanar un espai a la fira, propostes, dubtes, suggeriments, contacte amb les distribuïdores o qualsevol altra qüestió ens pots enviar un correu electrònic a:  Esta dirección electrónica esta protegida contra spam bots. Necesita activar JavaScript para visualizarla .

Ens veiem a la fira, visca el debat viu!

Página 1 de 32

Últim número