Solidaridad Obrera - Vocero CNT-AIT Catalunya i Balears

• Fuente predeterminada
  • Disminuir fuente
Error
  • Error al cargar los datos feed.

Nova delegació de la FAL a Pineda de Mar

E-mail Imprimir PDF

El passat 1 d'abril es va constituir a Pineda de Mar (Barcelona) una delegació de la Fundació Anselmo Lorenzo, fundació cultural privada sense ànim de lucre registrada com a tal en el registre de fundacions del Ministeri de Cultura.

La Fundació porta el nom de Anselmo Lorenzo, militant i teòric anarquista que va néixer el 21 d'abril de 1841 a Toledo.
Va ser molt actiu en el moviment des de la seva reunió amb Giuseppe Fanelli a 1868 a Madrid, fins a la seva mort en 1914. Autor de nombroses obres i fullets per propagar la ideologia àcrata, va formar part del consell de direcció de '' La 'Emancipación '' de Madrid (1871) com a secretari.

Congrés de la I.ª Internacional.
L'any 1871 va participar amb Francisco Mora Méndez i Tomás González Morago de la Federació Regional Espanyola, que era una secció de la Primera Internacional, participant en una conferència a Londres en 1871 defensant una postura no marxista. Entre 1886 i 1888 va tenir part en la direcció i redacció del diari '' Acracia ", de Barcelona.

Exili francès i fundació de la CNT
Es va exiliar a París, després de veure perseguit per la policia, acusat de ser inductor en el procés de Montjuïc (1896-1897). A la seva tornada va col•laborar a Barcelona amb l'editorial de l'Escola Moderna al costat de Francesc Ferrer i Guàrdia.
En 1910 va participar en el congrés de Barcelona i en la fundació de la Confederació Nacional del Treball (CNT).

Va morir el 30 de novembre de 1914 a Barcelona i té una làpida en el Cementiri de Montjuïc d'aquesta ciutat.

La Fundació Anselmo Lorenzo posseeix una biblioteca amb més de 5.000 llibres, així com un extens arxiu de documents, fotografies, adhesius, cartells, pel•lícules ... tots ells relacionats amb el pensament anarquista, la història de les idees anarquistes o les idees llibertàries.

La Fundació té preparades una sèrie d'exposicions per difondre el pensament llibertari i la seva història, algunes d'elles creades arran del centenari de la CNT entre altres hi ha les següents: Vivint la utopia, certamen de cartells de l'1 de maig, cartells històrics, cent imatges per a un centenari (1910-2010).

Podeu consultar la Fundació Anselmo Lorenzo entrant a la seva pàgina web. link

Està Delegació de la FAL a Pineda de Mar, es posa en marxa, i com a primera acció de divulgació cultural, volem estar presents el 23 d'abril (Sant Jordi) amb una parada de llibres en aquesta localitat de la costa del Maresme.

Xerrada : El procés revolucionari a Barcelona (1936-37), amb Agustín Guillamón

E-mail Imprimir PDF

Aquest dissabte 17 de gener a les 18:00h, el sindicat de la CNT Cornellà ha organitzat una xerrada amb el company Agustín Guillamón, per parlar-debatre sobre el procés revolucionari del 1936-1937 a Barcelona.  Posteriorment hi haurà un pica-pica.

agustin guillamon

[Tarragona] Recital de poesia d'Eduardo Moga dijous 30 d'octubre

E-mail Imprimir PDF

Recital de poesia d'Eduardo Moga el proper dijous 30 d'octubre, al bar la Cantonada (C/ Fortuny 23, Tarragona) a les 19H, convidat per CNT-AIT.

Eduardo Moga (Barcelona, 1962) és poeta, traductor i crític literari, codirector de l'editorial DVD des de 2004 fins a 2012, i autor dels llibres de poesia: Ángel mortal (1994), La luz oída (1996), El barro en la mirada (1998), El corazón, la nada (1999), Unánime fuego (1999; 2ª ed. en 2007), La montaña hendida (2002), Las horas y los labios (2003) Soliloquio para dos, en col.laboració amb José Noriega (2006), Los haikús del tren (2007), Cuerpo sin mí (2007), Seis sextinas soeces (2008), Bajo la piel, los días (2010), El desierto verde (2011; 2ª ed. en 2012), Insumisión (2013), Décimas de fiebre (2014), El corazón, la nada (Antología poética 1994-2014) i Dices (2014).

El cine libertario vuelve a Barcelona con Memoria Viva

E-mail Imprimir PDF

La Confederación Nacional del Trabajo presenta en Cataluña una película documental sobre su historia en la Sección Oficial del Festival de Cine y Derechos Humanos de Barcelona tras su pre-estreno en la SEMINCI de Valladolid.
El film dirigido por Antonio J. García de Quirós muestra los últimos testimonios de una generación clave en la historiografía del movimiento obrero.

El próximo viernes 24 de octubre el Festival de Cine y Derechos Humanos proyectará dentro de su Sección Oficial el documental Memoria Viva. La proyección será a las 16:30 horas en los Cines Girona de la capital catalana. El acto contará con la presencia del director, Antonio J. García de Quirós, y de algunos de los protagonistas del film.
Será la primera proyección en Barcelona de una película producida por CNT desde la disolución de SIE-FILMS (Sindicato de la Industria del Espectáculo). Entre el 1936 y el 1937 se produjeron más de un centenar de películas impulsadas por la productora y la distribuidora creadas por la CNT. Memoria Viva ha sido posible gracias a la producción de CNT en colaboración con la Asociación GuerrillART y Malevola Films.
El largometraje hace un repaso de la historia de la CNT desde su fundación en 1910, hasta llegar hasta nuestros días. La narración está conducida por los testimonios de los propios protagonistas, la mayoría ellos superaban los noventa años de edad, constituyendo el último testimonio directo de una generación clave en la historia.
Este recorrido muestra las luchas sociales más sobresalientes de la CNT, como la jornada laboral de las ocho horas, la revolución social que acompañó a la Guerra Civil, la represión y el exilio, la dictadura franquista, la Transición hasta la época contemporánea. Un documental que muestra una trayectoria de 100 años de lucha llegando al siglo XXI con más preguntas que respuestas: ¿Está todo perdido?¿Qué queda por hacer?

Página 1 de 32

Últim número